środa, 20 czerwca 2012

Bizarro Special

Niedobre Literki i redakcja Grabarza Polskiego zapraszają do lektury najnowszego, specjalnego numeru poświęconego w całości bizarro fiction. 152 strony zdjęć, artykułów, wywiadów i opowiadań ze świata bizarro. Wśród nich - pochwalę się - moje opowiadanie pt. "Dziewczyna z okładki" poświęcone - a jakże - blondynce ze zdjęcia obok i... Sprawdźcie sami komu i czemu. Poza tym - ode mnie - wywiady z Kirsten Alene i Ianem Giedrojciem (Nihil Quest) oraz recenzja "Love in the Times of Dinosaurs". To tylko kropla w morzu frapującej i totalnie dziwacznej zawartości.

Numer możecie pobrać ze strony Grabarza Polskiego.

Fragment "Dziewczyny z okładki":

"(...) Podchodzę do szerokiego niczym płaszczka krążownika. Okrążam go wolno, bez pośpiechu, ciesząc się dającą mi schronienie ciemnością. Noc pachnie moim potem. Od samochodu bije ciepło. Gdyby było jaśniej, ujrzałabym w ciemnych szybach moje odbicie. Głaszczę dach. Potem bagażnik. Przesuwam ręką po zderzakach pokrytych chromem. Udami ocieram się o reflektory wyglądające niczym ślepia jakiegoś robota o psychopatycznej osobowości. Czuję drżenie. Ogarnia mnie ono od stóp i miarowo pnie się wyżej, rozlewa się koncentrycznie od pępka, dosięga piersi, oplata delikatnie szyję i kumuluje się w skroniach, przynosząc zimno asfaltu oraz wspomnienia palonej gumy, ryku silników, prujących ciemności świateł i wyciekającego oleju. Zaczynam rozumieć. (...)"


Brak komentarzy: